Diskusná relácia TÉMA (premiéra 10. 10. 2018 o 18.00 h):
- Folklórny súbor Radosť a ich program k 100. výročiu vzniku ČSR
- Duševné zdravie
Dva dni na Slovakia Ringu a desiatky špičkových jazdcov v krásnych silných autách. Už 8. a 9. júna môžete na našom jedinom profesionálnom pretekárskom okruhu stretnúť niekoľko slávnych mien, ktoré ešte nedávno žiarili v nablýskanom svete Formuly 1.
V tomto špičkovom seriáli, ktorý už dávno prekročil hranice Apeninského polostrova, štartujú pravidelne dvaja bývalí piloti z „efjednotky“. Vitantonnio Liuzzi ešte pred troma rokmi pomáhal svojimi skúsenosťami udržať na výslní svetového motoršportu stajňu HRT (Hispania). Meno Gianni Morbidelli zasa povie viac tým skôr narodeným.
Vitantonio „Tonio“ Liuzzi
Narodil sa 6. apríla 1980 v juhotalianskom mestečku Locorotondo. S motokárami začal už vo veku 10 rokov a v roku 1999 už vyhral seniorský európsky šampionát a tiež sa stal víťazom Memoriálu Ayrtona Sennu v Suzuke. Na prelome tisícročí už testoval nižšie formulové vozidlá a popri štartoch v nemeckej Formule Renault ešte stihol ovládnuť motokárové Majstrovstvá sveta. V roku 2004 sa stal dominantným víťazom prestížnej Formuly 3000, keď vyhral 7 z 10 pretekov, čo mu otvorilo brány do Formuly 1. Po pár testoch v F1 bol pre rok 2005 tretím jazdcom nového tímu Red Bull Racing. Prvé preteky absolvoval v Imole a hneď porazil tímového kolegu, veterána Davida Coultharda. Po prestávke v roku 2008 sa na dva roky upísal indickému Force India. Ani jeho 21 bodov v 2010 nestačilo na udržanie sa v tíme a rok 2011 bol len trápením v podpriemernej Hispanii. Celkovo štartoval v 80 veľkých cenách a nazbieral 26 bodov.
Od roku 2012 je stabilným jazdcom SUPERSTARS INTERNATIONAL SERIES. Dvakrát sa mu podarilo vyhrať preteky a vlani skončil celkovo na 2. mieste. V tejto sezóne vyhral otváracie podujatie sezóny v Monze, v Brne skončil raz štvrtý. Celkovo mu patrí 2. priečka za vedúcim Thomasom Biagim.
Gianni Morbidelli
Kariéra Gianniho Morbidelliho, ktorý sa narodil 13. januára 1968 v Pesare, mala raketový štart. Už vo veku 21 rokov podpísal zmluvu so Scuderiou Ferrari, čo je snom každého talianskeho automobilového pretekára. Samozrejme, to už mal za sebou solídne výkony v F3 (napr. 4. miesto v F3 Monaco GP). V F3000 absolvoval premiéru v tíme Scuderia Italia ako záskok za Emanuelle Pirra v brazílskom Interlagose 1990. Na konci roka už zaskočil aj v F1 za Paola Barillu v Minardi v Japonsku a Austrálii. So Scuderiou Italia zostal už aj v sezóne 1991, keď tím inštaloval motory Ferrari. V posledných pretekoch tej sezóny sa mu splnil sen, keď musel zaplniť miesto po Alainovi Prostovi vo Ferrari v austrálskom Adelaide. Potom sa vrátil do Minardi, ktoré malo nespoľahlivé motory Lamborghini. Keďže Gianni nemal podporu štedrých sponzorov, až po hluchom roku 1993 sa mu podarilo vrátiť sa do „efjednotky“ vo Footworku šéfa Jackieho Olivera. Strávil tam dve sezóny, občas získal nejaké body pričom sa mu v Adelaide v roku 1995 podarilo prísť do cieľa na 3. mieste za Damonom Hillom a Olivierom Panisom. V sezóne 1997 ešte na 7 pretekov nahradil Nicolu Lariniho v Sauberi. Potom Morbidelli nasmeroval svoju kariéru na cestovné automobily. Má za sebou množstvo skúseností z BTCC, ETCC, American Le Mans, FIA GT, WTCC, či ADAC GT. Tri krát vyhral taliansky šampionát Superstars Italia, z ktorého sa neskôr zrodila súčasná SUPERSTARS INTERNATIONAL SERIES. V tej zvíťazil v sezóne 2009. V tomto roku mu so ziskom 39 bodov patrí zatiaľ 5. miesto.
Favorit a líder
Vlani získal prestížny titul víťaza STS mladý a veľmi rýchly Švéd Johann Kristofersson. V tejto sezóne však presedlal z Mercedesu do Porsche. Nemecká značka sa vrátila do Superstars Series s novým modelom Panamera, a šampión potrebuje trochu času na to, aby z auta dostal maximum. V pozícii lídra seriálu z pohľadu bodového hodnotenia príde na Slovakia Ring známy Talian Thomas Biagi. 37-ročný veterán je dvojnásobným majstrom sveta FIA GT (2003 a 2007). Na Apeninskom polostrove vládol už v roku 2010, keď vyhral Superstars Series aj národný seriál Superstars Italia. Vlani popri 3. mieste v STS stihol vyhrať taliansky šampionát GT Italia (BMW Z4 GT3). Na konci roka si za to vyslúžil od mníchovskej automobilky 51. BMW Award.
Diabolik
Čierny Jaguar FX SV8 s číslom 77 a diabolskými očami na kapote nebude chýbať ani na našom okruhu. Čertovsky rýchly jazdec, ktorého pravá identita nie je známa, no všetci ho poznajú pod menom Diabolik, bude určite agresívnou jazdou útočiť na najlepších. Diabolik je taliansky komiksový antihrdina, ktorého vytvorili už v roku 1968 a okamžite si získal veľkú popularitu. V súčasnosti sa vrátil ako automobilový pretekár a jeho súperi od neho veru žiadne milé ústupky na trati čakať nemôžu.
Viac informácií nájdete na www.slovakiaring.sk